BØGER

Scenen er sat

bog_scene-jpg-22418-96x150-ecaf989bc2439463519b7e4b7f553b09

Af Keld Jensen & Klaus Givsk

Udgivet på Damm & Søn i både Danmark og Norge. Scenen er Sat arbejder med toplederens kommunikations univers. I en række cases belyser bogen, at toplederens kommunikation og troværdighed i stigende grad er eksponent for tillid til og troen på virksomheden. Ved klare og illustrative eksempler viser forfatterne, hvorfor den personlige gennemslagskraft, troværdighed og overbevisende adfærd er vigtigere end rationel adfærd.

Og vinderen er:
“Den kommunikerende leder”

At god ledelse handler om kommunikation burde ingen være i tvivl om. I hvert fald ikke efter at have læst “Scenen er sat”.
“Scenen er sat” er fuld af nyttige og lærerige råd til lederen og hans/hendes daglige kommunikation – bl.a. om at lægge større vægt på det emotionelle frem for det faktuelle, fordi det øger kommunikationens troværdighed… Alt i alt en bog, der uden omsvøb siger til CEO’en: Kommunikér aktivt! Og jo bedre du gør det, jo mere øger du virksomhedens markedsværdi!

Steen Bjerre, Adm. dir. Dyrup A/S
“Scenen er sat” belyser indgående, at chefens kommunikation og troværdighed i stigende grad er eksponent for tillid til og troen på virksomheden. Så selv om resultater stadig langsigtet skabes gennem virkeligt at kunne sin forretning, strategisk drive og ved at have de bedste ansatte – så er forudsætningen at kunne trængte troværdigt igennem med budskaberne internt og eksternt. Det giver bogen et godt bud på.

Steffen Kragh, Koncernchef Egmont

“Scenen er sat” er et knaldgodt opslagsværk, som vækker tidligere oplevelser hos mig med både lidt “røde ører” og et træk på smilebåndet. Bogen er konkret og giver dig direkte arbejdsredskaber. Bogen vejleder og beskriver situationer lige fra topniveauer til dagligdags adfærd og giver dig anbefalinger, så du ikke behøver køre over for rødt lys i uvante situationer. Jeg vil anbefale bogen til ledere, som er nye, som har behov for inspiration, og erfarne ledere af en virksomhed i forandring,. Samt som en opfrisker til de dygtige ledere om at huske, hvorfor de er dygtige.
Bogen vil stå på mit kontor.

Jesper Boysen, Adm. dir. Elgiganten A/S
Desværre kniber det ofte blandt danske og andre nordiske ledere med, hvad Keld Jensen og Klaus Givskov refererer til som Impression Management. Det faktum, at man skal tilkæmpe sig “share of mind” hos aktiemarkedsdeltagerne, virker iblandt som en overraskelse for virksomhedsledere. For mange ledere ville det være et særdeles fornuftigt træk at erkende behovet for kontinuerligt at forbedre de kommunikative evner, og efter min mening er denne bog et glimrende værktøj hertil.

Folke Friis-Frederiksen, Alfred Berg ABN AMRO corporate finance